۲۱
تیر

نورگیرهای حبابی(نورگیر ساختمان)

 

به کارگیری نورگیر حبابی (کوپل) به عنوان پوشش سقف حیاط خلوت ، استخر ، پارکینگ اتومبیل و غیره، یکی از روشهای نوین در صنعت ساختمان به شمار می آید. این روش در سالهای قبل به دلیل ایجاد روشهای سنتی ( استفاده از شیشه و اسکلت فلزی) و خطرساز به دلیل سقوط شیشه و آب بندی نبودن آن باعث گردید تا شرکت سقف پوشان زاگرس  اقدام به تهیه و اجرای این نورگیرها در صنعت ساختمان نماید. نورگیرهای سقفی چندین برابر پنجره عمودی با اندازه یکسان نور روزانه تامین می کنند. همچنین نور حاصل از یک نورگیر به صورت یکنواخت در اتاق منتشر شده , احتمال بازتاب کمتری دارد و حریم خصوصی را کمتر به مخاطره می افکند.
سابقه استفاده از نورگیرهای سقفی در دنیا بسیار طولانی , پر اهمیت و به شکل گستره بوده است این محصول درکشور ما نیز سابقه ی دیرینه دارد ولی متاسفانه شناخت کمتری نسبت به مزایای آن وجود دارد و برای اکثر مردم نقطه آغاز نورگیر , نوع شیشه ایی آن با اسکلت فلزی است . در صورتیکه گزینه بسیار مناسب تری برای ارائه آن وجود دارد.
نورگیر حبابی یا همان سقف حبابی از قسمت های حباب،پایه فایبر گلاس  که دارای سه ژلکد ،و المان های اتصال تشکیل شده است.
این گونه نورگیر ها پوشش مناسبی برای مسقف کردن سقف پاسیو(حیاط خلوت
پوشش سقف استخر،پوشش سقف گلخانه،پوشش سقف پاساژو… مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت سقف پوشان زاگرس با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و اقلیمی کشورمان, طیف وسیعی از نورگیرهای گنبدی , اکرولیک , پلی کربنات را ارائه می دهد. این نورگیرها با توجه به ویژگی های چشمگیر آن از قبیل: زیبایی , سهولت نصب , ایمنی بالا در برابر شکستن , آب بندی کامل نسبت به نورگیرهای شیشه ای قدیمی اولویت داشته و در مدل های مختلف قابل اجرا می باشد.