سقف حیاط خلوت
۱۶
خرداد

خصوصیات و کاربردهای سقف پلی کربنات

خصوصیات و کاربردهای سقف پلی کربنات :

پلی کربنات، پلاستیکی آمورف و شفاف است که مقاومت حرارتی بالایی دارد. این پلاستیک تا دمای ۱۴۰ درجه سانتی‌گراد سختی بالای خود را حفظ می‌کند. خواص عایق الکتریکی خوبی دارد و خود اطفاء در برابر حریق است. این پلاستیک از چگالی ۲/۱ برخوردار بوده که نسبت به پلاستیکهای مهندسی دیگر سبکتر است. از جمله محاسن پلی‌کربنات مقاومت آن در مقابل رنگ‌پذیری از مایعات رنگی همچون چای، قهوه، آب‌میوه، جوهر و مواد شوینده است.

کاربردهای ورقهای تخت پلی کربنات

از مهمترین کاربردهای بالقوه این محصول استفاده به عنوان جایگزین شیشه در فروشگاههای بزرگ و نمای ساختمانهای بلند و برجها می‌باشد. از جمله استفاده ورقهای تخت پلی‌کربنات استفاده در مکانهایی است که نیاز به رعایت مسائل امنیتی می‌باشد زیرا این محصول در ضخامت‌های بالا خاصیت ضدگلوله پیدا می‌کند که بخصوص برای سالنهای کنفرانس، طلافروشی و موزه‌ها قابل استفاده می‌باشد.

خصوصیات ورقهای مشجر

این ورقها با استفاده از روش ROLL OUT تولید می‌گردد، ضخامت تولید این ورقها بین ۲٫۱ تا ۱۰ میلیمتر می‌باشد.

از آنجائیکه نقش روی این ورقها سبب شکست نور میشود شی پشت ورقها به طور کامل و با وضوح دیده نمی‌شود، این ورقها با توجه به طرحهای زیبا در رنگهای متنوع تولید و دارای ظاهری زیبا می‌باشند. کاربردهای اصلی این محصول در دربهای شیشه‌ای، پارتیشن‌بندی داخل ساختمان، استفاده در تراس ساختمانها و سرویسهای بهداشتی می‌باشد.

۱ـ خواص شیمیایی

ورقهای پلی‌کربنات در درجه حرارت اتاق، و در مقابل اسیدهای آلی و معدنی، روغنها و محلول نمکهای خنثی، هیدروکربنهای آلیفاتیک و الکلها مقاوم می‌باشند. مقاومت شیمیایی این ورقها در مقابل بسیاری از مواد پاک‌کننده درزگیرها و چسب‌های موجود در بازار با توجه به نتایج آزمایشهای متعدد محرز گردیده است.

۲ـ مقاومت ضربه‌ای

مقاومت ضربه‌ای این ورقهای پلی‌کربنات ۲۵۰ برابر شیشه هم‌ضخامت با آن می‌باشد. بنابراین برای استفاده در جاهایی که به امنیت بالا نیاز دارد مناسب می‌باشد.

۳ـ مقاومت در برابر کشش و خمش (انعطاف‌پذیری)

مقاومت کششی ورقهای پلی‌کربنات بیش از ۷۰ نیوتن بر میلیمتر مربع (N/mm2) در حد تسلیم فیزیکی این ورقها می‌باشد، مقاومت خمشی این ورقها در حدود ۲۵۰۰ نیوتن بر میلیمتر مربع (N/mm2) می‌باشد که از مقاومت مطلوبی به شمار می‌رود.

۴ـ عایق حرارتی و صرفه‌جویی در مصرف انرژی

ورقهای پلی‌کربنات نور خورشید را جذب و در نتیجه هزینه تهویه مطبوع را در فصل گرما کاهش می‌دهند، این در زمستان نیز باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت شده بنابراین سالیانه می‌توان به میزان ۳۰ لیتر سوخت مایع به ازاء هر مترمربع صرفه‌جویی نمود.

۵ـ خودخاموشی و اشتعال ناپذیری

نقطه اشتعال بسیار بالا می‌باشد و خودخاموشی نیز از دیگر ویژگیهایی می‌باشد که به این ورقها داده شده است. همچنین در دمای بالای حریق به سختی شروع به ذوب شدن می‌کند بنابراین از آتش‌سوزی جلوگیری می‌کند و خود به خود خاموش می‌شود.

۶ـ مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش UV و سایر شرایط جوی

به دلیل استفاده از مواد ضد یووی این ورقها در برابر شرایط جوی پایداری عالی دارند. این محصول به دلیل دارا بودن پوشش ضد اشعه ماوراء بنفش در مقابل این اشعه از مقاومت بسیار بالایی برخوردار بوده و رنگ آن در اثر تابش اشعه خورشید تغییر نمی‌کند.

خصوصیات ورقهای موجدار پلی کربنات

با توجه به شیاردار بودن این صفحات و خاصیت مقاومت در برابر گرما و سرما در برابر ضربه‌های شدید و خاصیت بسیار بالای عبوردهی نور این محصول محیط متعادلی را بوجود آورده و احساس غنا و زیبایی را در دید تشدید می‌کند. به غیر از منازل در کارخانه‌ها، دفاتر، ساختمانهای عمومی و یا محیطهای پرورش کودکان، استخر، گلخانه، محل نگهداری دام و بسیاری جاهای دیگر از این محصول می‌توان استفاده کرد.

شرکت سقف پوشان زاگرس طراح و مجری انواع سقف حیاط خلوت ، سقف پاسیو و نورگیر حبابی و …

< مشاوره و بازدید رایگان >